جواد مزدآبادی: توجه سينما به حماسه سياسی و اقتصادی نيازمند برنامه ريزی مدون است 



كارگردان فيلم سينمايی «طاووس های بی پر» گفت: توجه به حماسه سياسی و اقتصادی نبايد در حد چند فيلم خلاصه شود؛ آنهم فيلمهايی كه عمدتا سعی دارند به سطحیترين شكل به اينگونه موضوعات بپردازند، بلكه ورود سنيما به عرصه مهم نيازمند برنامهريزی مدون است. جواد مزدآبادی، كارگردان سينما و تلويزيون در گفتوگو با ايكنا درباره جايگاه شعار سال در سينما و تلويزيون اظهار كرد: هر ساله مقام معظم رهبری با نامگذاری سال جديد به عنوانی خاص برای تمام احاد جامعه چراغ راهی روشن میكنند تا در طول سال مردم بتوانند با دقت و كيفيت بهتری به موفقيتهای لازم دست پيدا كنند. در اين ميان سينما و تلويزيون هم همچون ديگر بخشهای جامعه قادرند از اين شعارها برای ارتقای خود بهره برند.

وی افزود: البته اينكه سينما يا تلويزيون تا چه حد توانستهاند از اين شعارها برای ارتقای كيفيت خود بهره برند، بحثی است كه پاسخ به آن نيازمند آمار و اطلاعات دقيق است و نمیتوان همين گونه بدون مدرك و سند درباره آن حرف زد، اما آنچه كه میشود به طور يقين گفت اين است كه اگر به واقع سينما و تلويزيون توانسته بودند به شكل ايده آل به اين موضوعات بپردازند ما هم اكنون شاهد وضعيت بهتری بوديم.
اين كارگردان اضافه كرد: اليته اين كم كاری بدان معنا نيست كه خود خواسته چنين ضعفی بر سينما يا تلويزيون مستولی گشته، بلكه اگر در اين عرصه (پرداختن به شعار سال) نقصانی وجود داشته به اين دليل بوده كه راه و روش بهرهگيری از توصيههای مقام معظم رهبری به صورت مدون و برنامهريزی شده نبوده و تنها اگر اقدامی صورت گرفته تنها در حد بيانيه يا يك همايش بوده است.

وی افزود: امسال از سوی حضرت آقا، عنوان حماسه سياسی و حماسه اقتصادی برای سال جديد انتخاب شده است؛ عنوانهايی كه به شدت جامعه امروز با آن درگير است. برای مثال بر كسی پوشيده نيست كه چگونه غرب به رهبری آمريكا با حربههای مختلف سياسی به ملت ايران فشار میآورند تا از حقوق خود چشمپوشی كنند. اين فشارها هم اشكال گوناگون دارد كه تحريمهای اقتصادی بخشی از آن را در بر میگيرد.